Witam Was w 2016 roku! Mam nadzieję, że w Sylwestra bawiliście się wyśmienicie.

Przyszedł czas na to, abym w końcu po raz pierwszy poddała się swojemu pierwszemu wyzwaniu! Traktujcie je proszę jak zabawę 🙂

Każdy, kto kiedykolwiek podjął trud pójścia na crossfit lub trenował z takimi dziewczynami jak Ewa Chodakowska, Mel B bądź Kayla Itsines (swoją drogą świetna z niej laska) wie, czym pachną planki. Strużki potu, dygoczące mięśnie, szczęka boląca od zaciskania z bólu. Tak, to jest właśnie ćwiczenie znane jako „deska”.

Czym jest plank?
Plank to ćwiczenie izometryczne, czyli wzmacniające. Polegają one na napinaniu i rozluźnianiu mięśni ciała. Podczas wykonywania takich ćwiczeń skupiamy się przede wszystkim na technice, a tempo i liczba powtórzeń są drugorzędną kwestią. Plusem takiego rodzaju ćwiczeń jest to, że można wykonywać je w domu i nie potrzebujemy specjalnych sprzętów, przez co trudno jest znaleźć sobie wymówki, aby się wykręcić od ćwiczeń. Samo ćwiczenie plank (deska) wygląda bardzo prosto i przyjemnie, ale nie dajcie się zwieść.

Jak wykonywać ćwiczenie plank?
Zaczynamy od położenia się na brzuchu i oparciu przedramionami o podłogę, tak aby łokcie były pod barkami, a stopy na palcach. Napinamy mięśnie brzucha i unosimy cały tułów. Ważne jest to, żeby całe ciało było w linii prostej. Pilnujcie tyłka! Nie może opadać do ziemi, ale nie może też być wypięty. Długość wytrzymywania w danej pozycji zależy od stopnia zaawansowana. Osoby początkujące mogą zacząć od 3x15s.

Wyzwanie plank ćwiczenie deska

Źródło: Internet

 

 

Poprawnie wykonany plank- źródło internet

Poprawnie wykonany plank- źródło internet

A TU filmik, w którym dokładnie przedstawione jest jak powinien wyglądać poprawnie wykonany plank.

Oczywiście w Internetach znajdziecie masę odmian tego ćwiczenia. Ja znalazłam świetny filmik na You Tube (kocham YT!), gdzie twórcy pokazali aż 20 różnych modyfikacji „deski”. Polecam go w celach inspiracji! Taki materiał będzie na pewno pomocny dla osób bardziej zaawansowanych, które chcą nieco urozmaicić treningi.

Tu znajdziecie filmik z plankami.

Od dzisiaj podejmuję wyzwanie 30 dni plankowania. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wykonywanie jednego ćwiczenia, nie pozwoli mi na wzięcie udziału w konkursie bikini. Aby mieć super efekty należy podejść holistycznie, czyli odpowiednio się odżywiać i regularnie trenować- nieco dłużej niż 5 minut 🙂

Podejmuję się tego wyzwania, żeby udowodnić sobie, że jestem konsekwentna w swoich decyzjach, nawet tych małych 🙂

W Internecie jest bardzo dużo gotowych wyzwań i ja wybrałam jedno z nich, zatem zaczynamy! Byłoby bardzo fajnie, gdyby ktoś wspólnie ze mną podjął się tego wyzwania 🙂 Jacyś chętni? A może ktoś jest specem od planków i chciałaby się podzielić swoją wiedzą? Zapraszam! 🙂

Poniżej plan wyzwania wybrany przeze mnie.

30 dni plank

30 dni plank

 

Pozdrawiam,

Ania

Podobało się?